Sök frågor och svar

Flytt

  • Vad händer med mitt elavtal när jag flyttar?

    När du har registrerat din flytt hos elnätsbolaget så kommer vi automatiskt att få ett meddelande om det och avtalet med oss avslutas då på samma datum som du och elnätsbolaget har kommit överens om.

    Du kan självklart ta med dig ditt avtal till din nya adress om du vill. För att göra det är det enklast om du kontaktar oss via telefon 0910-77 25 50.

    Om den som ska flytta in efter dig istället vill överta ditt avtal och ni båda är överens om det så kan den som flyttar in ta kontakt med oss för att ordna detta när du har meddelat flyttningen till elnätsbolaget.

  • Hur ska jag anmäla min flytt?

    Om du bor inom Skellefteå Krafts nätområde behöver du anmäla din flytt till oss senast 30 dagar innan du flyttar ut.

    Flyttanmälan kan du göra både på Mina sidor eller genom att kontakta Kundservice.

    Om du bor i en hyreslägenhet är det viktigt att kontrollera med din hyresvärd vem som ska betala el under uppsägningstiden.

    Bor du utanför vårt elnätsområde så behöver du göra anmälan till ditt elnätsbolag samt till oss om du vill ta med ditt avtal dit du ska flytta.

    Läs mer eller se vår film där vi förklarar hur det går till med elavtalet vid en flytt.

  • Kan jag göra min flyttanmälan bakåt i tiden?

    Nej, det kan du inte. Om du bor inom vårt elnätsområde och har glömt att anmäla flytten till oss så ska du göra det så fort som möjligt. Det kan ta upp till 30 dagar innan vi kan göra en slutavläsning. Till dess är det du som är betalningsansvarig för elen som används i bostaden.

    Om du bor utanför vårt elnätsområde så behöver du kontakta ditt elnätsbolag för att få veta hur deras rutiner kring flyttningar ser ut.

  • Vad händer om jag inte anmäler flytten i tid?

    Om du inte anmäler din utflytt i tid står du som betalningsansvarig för elanläggningen fram till dess att flytten har registrerats och elmätaren har lästs av.

  • Kostar det något att göra en flyttanmälan?

    Hos oss på Skellefteå Kraft kostar det inget att göra en flyttanmälan. Om du bor i ett annat elnätsområde kan det kosta, du bör därför kolla det med ditt elnätsbolag.

  • Hur gör jag med fjärrvärmen när jag ska flytta?

    Anmäl flytten till vår kundservice minst 30 dagar i förväg. Vi skriver då över fjärrvärmeabonnemanget på den inflyttande kunden.

    Finns det fjärrvärme i huset du flyttar till? Hör av dig till Kundservice om du har frågor om abonnemanget. Vi hjälper även till med serviceavtal till fjärrvärmeanläggningen.

  • Jag ska flytta och vill avsluta bredbandet.

    När det gäller bredbandstjänster som internet, tv och telefoni meddelar du uppsägningen direkt till din tjänsteleverantör.

    Om du inte har tänkt ta med dina tjänster till din nya adress gör du en uppsägning på skekraft.net eller till din tjänsteleverantör enligt gällande uppsägningstid för tjänsten/tjänsterna.

Till toppen
Web accelerated by IISpeed - Page Speed optimization by Google for Microsoft IIS and ASP.NET