Vi använder cookies. Vissa är nödvändiga för att sajten ska fungera. Här finns också cookies som hjälper oss att analysera vår webbplatstrafik och göra mer träffsäker marknadsföring. Läs mer om våra cookies

Frågor och svar

Undrar du över något? Sök här:
Hittar du inte vad du söker?
Ställ din egna fråga i vårat kundforum
Till kundforumet

Alla frågor och svar

Välj kategori:

Om du vill att någon annan företräder dig i dina ärenden med Skellefteå Kraft så kan du fylla i en fullmaktsblankett.

Fullmakten är tidsbegränsad

Fullmakten är tidsbegränsad och gäller i 6 månader från att du godkänner den. Om du har frågor, eller vill återkalla en fullmakt så är du varmt välkommen att kontakta vår Kundservice. 

Vi utför en rutinmässig kreditupplysning på alla våra nya kunder. Om du tecknat elhandelsavtal med oss och inte är kreditgodkänd kan vi neka dig som kund.

Du som är en ny elnätskund har en grundläggande rätt att få ett elnätsavtal, men utifrån vår kreditbedömning kan vi begära en deposition innan vi ingår avtal med dig. Om du har frågor kring detta är du välkommen att kontakta vår Kundservice.

 

Du kan kontakta Kundservice här.

Om du vill besöka oss här i Skellefteå gör du det på Kanalgatan 71.

Vår växel når du på 0910-77 25 00.

Du hittar våra aktuella öppettider på vår webbplats.

En energideklaration ger dig information om byggnadens energianvändning. Den är bland annat till för dig som ska köpa eller hyra en bostad.

Det är ägaren som ansvarar för att anlita en oberoende certifierad energiexpert för att göra en energideklaration. Mer information finns hos Boverket.

Skellefteå Krafts försäljning av pellets upphörde under 2014. Har du frågor kring andra varianter av uppvärmning är du välkommen att kontakta vår kundservice.

Frikraft är ett avtal mellan dig som fastighetsägare och oss som elproducent. Det innebär att du upplåter fallrätt i utbyte mot att vi tillhandahåller elkraft. Avtalet kan ge innehavaren ett visst antal fria eller rabatterade kilowattimmar. I vissa fall gäller detta också avgifter. 

Olika avtal

Avtalen ser olika ut, så om du vill veta vad som gäller för dig så kan du kontakta oss. Du får ersättning/avdrag i början av varje år så länge frikraften räcker.

Om du säljer en fastighet med frikraft så går frikraften över till den nya ägaren. Vi önskar att du kontaktar oss vid försäljning. I vissa fall kan du behöva skicka in ett köpebrev som styrker köpet.

Ja, självklart har vi en app! Du kan ladda ner vår app för iPhone eller Android här.

I appen kan du bland annat se aktuella avtal du har hos oss, fakturainformation och förbrukningsstatistik.

Du har 2 års garanti på produkten. Skulle den gå sönder kan du kontakta vår kundservice. Vi ser då till att AirPatrol skickar dig en ny produkt.

Inget svenskt personnummer eller skyddad identitet

Om du saknar svenskt personnummer eller har skyddad identitet, kontakta vår kundservice så hjälper de dig vidare. För att kunna teckna avtalet kommer du behöva ange det kundnummer du har hos din elnätsägare.

Du hittar kundnumret på din elnätsfaktura eller genom att kontakta ditt elnätsbolag.

Om du inte är nöjd vill vi försöka lösa ärendet direkt med dig. Vi anstränger oss alltid för att vara så tydliga som möjligt.

Här kan du läsa mer om konsumenträttigheter.

Reco är ett företag som på uppdrag av Skellefteå Kraft samlar in kundrecensioner. Reco skickar ut mejl dagen efter du som kund tecknat avtal med oss.