Sök frågor och svar

Mina Sidor

  • Hur loggar jag in på Mina sidor?

    Du loggar in på Mina sidor med BankID, mobilt BankID eller användarnamn och lösenord.

    Om du inte har loggat in tidigare så använder du ditt personnummer som användarnamn, och ditt kundnummer som lösenord.

    Om du har valt ett eget användarnamn och lösenord tidigare så använder du det.

    Till Mina sidor.

     

  • Jag kommer inte ihåg mitt lösenord till Mina sidor

    Om du inte kommer ihåg vilket lösenord du har registrerat så kan du klicka på ”Har du glömt ditt lösenord?”

    Fyll sedan i ditt användarnamn samt din e-postadress så kommer du inom några minuter få ett e-postmeddelande med instruktioner om hur du får ett nytt lösenord.

    Du måste använda samma e-postadress som du använt tidigare på Mina sidor.

  • Hur kan jag se statistik över min förbrukning?

    Om du loggar in på Mina sidor kan du se statistik på din förbrukning per år och per månad. Bor du inom Skellefteå Krafts elnätsområde kan du även se dina mätvärden dag för dag.

  • Hur ser jag mina gamla fakturor?

    Om du klickar på Se alla fakturor så hittar du dina fakturor för de senaste 18 månaderna. Om du vill se fakturor för en kortare eller längre tidsperiod så går du in under Mitt konto -> Avancerade inställningar. Högst upp där kan du ändra för hur många månader tillbaka du vill se fakturor.

  • Var ändrar jag mina inloggningsuppgifter?

    För att ändra dina inloggningsuppgifter så klickar du på Mitt konto uppe i högra hörnet. Välj sedan Kontoinställningar. I kolumnen längst till vänster kan du sedan ändra din mejladress, ditt användarnamn och ditt lösenord. Där kan du även lägga till en koppling med ditt personnummer för att kunna logga in med ett befintligt BankID.

  • Hur gör jag för att se mina avtalspriser inklusive moms?

    Standardinställningen är att avtalspriserna på Mina sidor visas inklusive moms för privatpersoner. Om du vill ändra till exklusive moms, eller byta tillbaka så du ser dem inklusive moms, så går du in under Avancerade inställningar som du hittar i menyn under Mitt konto.

  • Hur skaffar jag BankID/mobilt BankID?

    Du beställer BankID eller mobilt BankID via din Internetbank. Kontakta din bank vid frågor kring hur du gör beställningen.

  • Varför fungerar det inte att logga in med BankID?

    Om du inte lyckas logga in med BankID så kan det vara så att du inte har BankID eller mobilt BankID. Du behöver då beställa det via din internetbank.

    Det kan också vara så att din användare saknar koppling till ett befintligt BankID. Logga då först in på Mina sidor som vanligt med ditt användarnamn och lösenord.

    Under Mitt konto - kontoinställningar så kan du sedan fylla i ditt personnummer för att koppla det mot ett BankID. Du kan också kontakta Kundservice för att få hjälp att göra kopplingen.

  • Vad kan jag göra på Mina sidor?

    Mina sidor kan du göra många saker. Du kan bland annat se dina fakturor, hålla koll på ditt elavtal, följa din förbrukning, ändra dina kontaktuppgifter, ta del av våra mervärden och mycket mer.

    Du kan logga in antingen med användarnamn och lösenord eller med BankID.

    Vi har också en app som du kan ladda hem och använda dig av.

Till toppen
Page accelerated by IISpeed - Page Speed optimization by Google for Microsoft IIS and ASP.NET