Vi använder cookies. Vissa är nödvändiga för att sajten ska fungera. Här finns också cookies som hjälper oss att analysera vår webbplatstrafik och göra mer träffsäker marknadsföring. Läs mer om våra cookies

Jag har ångrat mig

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig – och det är helt okej! Hos oss har du alltid 14 dagars ångerrätt, oavsett anledning. Vi har gjort det enkelt för dig att ångra ditt köp. Här hittar du all information du behöver.

För att använda ångerrätten behöver du meddela oss inom 14 dagar från den dag du ingick avtalet eller köpte din laddbox. 

Om leveransen redan har påbörjats – till exempel om el redan levererats eller om installation av laddbox inletts – kan du behöva betala för den del som redan förbrukats eller utförts. 

Efter att ångerfristen gått ut gäller de ordinarie villkoren för respektive avtal eller produkt.

Jag vill ångra mitt elavtal

Om du har tecknat ditt elavtal på distans, till exempel via telefon eller internet, eller utanför våra affärslokaler, har du alltid 14 dagars ångerrätt. Du behöver inte ange någon anledning.

  • Ångerfristen börjar gälla från den dag då avtalet ingås.
  • För att ångra avtalet behöver du meddela oss tydligt innan de 14 dagarna har passerat. Du kan göra detta via brev, e-post eller genom att chatta eller ringa till oss.
  • Du kan använda vår ångerblankett men det går också bra att skriva ett eget meddelande.

Ångerrätten gäller inte för företag.

Jag vill ångra mitt köp av laddbox

Du kan ångra ditt köp utan att ange någon anledning, så länge du meddelar oss inom 14 dagar efter köpet. Du behöver ange ange namn, adress, kontaktuppgifter samt att ärendet gäller laddbox.
 
Du kan använda vår ångerblankett, men det går lika bra att skriva ett eget meddelande. Huvudsaken är att det är skriftligt.
 
Om du ångrar innan leveransen påbörjats stoppas ordern, men om installation eller leverans redan har startat kan du få stå för de kostnader som hunnit uppstå.

Avtalsbrott

Ett avtalsbrott är när någon inte gör det som står i avtalet, till exempel att inte betala eller inte leverera som man lovat. Då kan det bli konsekvenser, som att avtalet avslutas eller att man måste betala ersättning.

Avtalsbrott från konsumentens sida

Om konsumenten bryter mot avtalet på något av nedanstående sätt kan elhandelsföretaget vidta åtgärder.

Avtalsbrott från elhandelsföretagets sida

Konsumenten har rättigheter om elhandelsföretaget inte uppfyller sina åtaganden.

Generella bestämmelser kring avtalsbrott

Har du fler eller andra frågor är du välkommen att kontakta vår Kundservice

 

Ta del av dina konsumenträttigheter

Få hjälp från vår prisbelönta kundservice