Sveriges bästa kundservice för 5:e året i rad!

För femte året i rad har Skellefteå Kraft utsetts till energibranschens bästa kundservice av ServiceScore.

Det står klart sedan ServiceScore publicerade resultatet av sin årliga undersökning kring 22 olika branschers generella service. Undersökningen bygger på serviceupplevelser från 3 400 personer i åldrarna 18-79.

”Att få detta pris för femte året i rad är otroligt roligt. Vi har under 2015 fått många nya kunder och det betyder mycket för oss att både nya och befintliga kunder tycker om oss” säger Sanna Lundström avdelningschef Kundutveckling på Skellefteå Kraft.

Hela Sveriges energibolag

Vi vill vara det energibolag som har branschens nöjdaste kunder och skapa långsiktiga kundrelationer genom att sätta dig som kund främst i allt vi gör.

Vi har valt att göra det är genom ett kunderbjudande som bygger på öppenhet, pålitlighet och rådgivning. Elvalet ska vara roligt, enkelt och betydelsefullt.

Du som är kund hos oss är det viktigaste vi har och vi värderar dig högt. Att ge dig en kundservice i toppklass är otroligt viktigt för oss och den här utmärkelsen ger oss ett kvitto på att du som kund känner det.

Vår förhoppning är att fler ska hitta till oss, eftersom vi vill vara hela Sveriges energibolag.

Om ServiceScore

Logotyp ServiceScoreServiceScore är ett övergripande angrepps- och arbetssätt för att kartlägga, mäta, analysera och arbeta med service. Undersökningen ServiceScore tillhandahålls av Mistat AB.

Läs mer om ServiceScore.

”Våra slutsatser och rekommendationer ska användas som beslutsunderlag är det förstås viktigt att kunna leverera objektiva sanningar.

Mistat är därför, till skillnad från de flesta andra undersökningsföretagen, fristående och oberoende”. Källa Mistat.

Till toppen