Sveriges bästa service för åttonde året i rad!

För åttonde året i rad har Skellefteå Kraft utsetts av Servicescore till det företag inom energibranschen som ger kunderna den bästa serviceupplevelsen.

Det står klart sedan ServiceScore publicerade resultatet av sin årliga undersökning kring 22 olika branschers generella service.

Undersökningen bygger på serviceupplevelser från över 3 000 personer i åldrarna 18-79.

– Att kunderna åter belönar oss med utmärkelsen för bästa serviceupplevelsen inom energibranschen är verkligen hedrande. Det här är en utmärkelse som alla Skellefteå Krafts medarbetare ska känna sig delaktiga i och jag är otroligt glad över att vara en del av ett så hängivet och engagerat gäng som alltid sätter kunden 100 % i fokus, säger Patrik Grantås, affärsområdeschef Marknad på Skellefteå Kraft.

Bästa serviceupplevelsen enligt kunderna

ServiceScore arbetar sedan 2012 årligen med att mäta hur nöjda svenskarna är med den service de får inom en rad olika tjänstebranscher.

För åttonde året i rad har nu Skellefteå Kraft utsetts till det företag inom energibranschens som ger kunderna den bästa serviceupplevelsen.

– Våra produkter och tjänster kan ibland upplevas både komplexa och komplicerade, men det ska aldrig vara komplicerat att ha kontakt med oss. Att få den här utmärkelsen är ett kvitto på att kunderna tycker att vi gör rätt saker och det sporrar oss att fortsätta utveckla serviceerbjudandet inom företaget, säger Sanna Lundström, avdelningschef Kundutveckling på Skellefteå Kraft.

Kunderna sporrar oss till fortsatt utveckling

– Att vi tilldelats den här utmärkelsen varje år sedan starten är otroligt roligt men det innebär också att kundernas förväntningar på oss ökar. Dessutom innebar 2018 en ovanligt varm sommar med högre elpriser och fler ärenden. Att vi kunnat leva upp till dessa förväntningar och har så nöjda kunder att de belönar oss med denna utmärkelse även i år värmer därför lite extra, säger en mycket stolt Sanna Lundström, avdelningschef Kundutveckling på Skellefteå Kraft.

Om Servicescore

Logotyp ServiceScoreServiceScore är ett övergripande angrepps- och arbetssätt för att kartlägga, mäta, analysera och arbeta med service. Undersökningen ServiceScore tillhandahålls av Mistat AB.

Läs mer om ServiceScore.

”Våra slutsatser och rekommendationer ska användas som beslutsunderlag och därför är det förstås viktigt att kunna leverera objektiva sanningar.

Mistat är därför, till skillnad från de flesta andra undersökningsföretagen, fristående och oberoende”. Källa Mistat. 

Till toppen
Web accelerated via IISpeed by We-AMP