Sveriges bästa service för sjätte året i rad!

För sjätte året i rad har Skellefteå Kraft utsetts till det företag inom energibranschens som ger kunderna den bästa serviceupplevelsen.

Det står klart sedan ServiceScore publicerade resultatet av sin årliga undersökning kring 22 olika branschers generella service. Undersökningen bygger på serviceupplevelser från över 3 000 personer i åldrarna 18-79.

– Ett stort tack till alla medarbetare i alla delar av vår verksamhet som är engagerade i att ge våra kunder fin service. Det känns speciellt att få det här priset sex år i rad och det är ett fint kvitto som visar att kunderna uppskattar oss, säger Hans Kreisel, vd på Skellefteå Kraft.

Sedan 2012 mäter ServiceScore hur nöjda svenskarna är med den service de får inom en rad olika tjänstebranscher. För sjätte året i rad har Skellefteå Kraft utsetts till det företag inom energibranschens som ger kunderna den bästa serviceupplevelsen.

– Det är otroligt roligt att vi trots redan högt ställda förväntningar från kunderna fortsätter att överträffa dessa. Det visar på att det arbete vi lägger ner för kundupplevelsen ger ett mervärde till kunderna, säger Sanna Lundström, avdelningschef Kundutveckling på Skellefteå Kraft.

Hela Sveriges energibolag

Vi vill vara det energibolag som har branschens nöjdaste kunder och skapa långsiktiga kundrelationer genom att sätta dig som kund främst i allt vi gör.

– Vi arbetar hela tiden med att utveckla oss, lyssna och föra dialog med våra kunder. Samtidigt anpassar vi oss efter trender i kundbeteende och utvecklingen kring digitalisering, säger Sanna Lundström avdelningschef Kundutveckling på Skellefteå Kraft.

Du som är kund hos oss är det viktigaste vi har och vi värderar dig högt. Att ge dig en kundservice i toppklass är otroligt viktigt för oss och den här utmärkelsen ger oss ett kvitto på att du som kund känner det.

Vår förhoppning är att fler ska hitta till oss, eftersom vi vill vara hela Sveriges energibolag.

Om ServiceScore

Logotyp ServiceScoreServiceScore är ett övergripande angrepps- och arbetssätt för att kartlägga, mäta, analysera och arbeta med service. Undersökningen ServiceScore tillhandahålls av Mistat AB.

Läs mer om ServiceScore.

”Våra slutsatser och rekommendationer ska användas som beslutsunderlag och därför är det förstås viktigt att kunna leverera objektiva sanningar.

Mistat är därför, till skillnad från de flesta andra undersökningsföretagen, fristående och oberoende”. Källa Mistat.

Till toppen
Web accelerated via IISpeed by We-AMP