Sveriges bästa service för sjunde året i rad!

För sjunde året i rad har Skellefteå Kraft utsetts av Servicescore till det företag inom energibranschens som ger kunderna den bästa serviceupplevelsen.

Det står klart sedan ServiceScore publicerade resultatet av sin årliga undersökning kring 22 olika branschers generella service. Undersökningen bygger på serviceupplevelser från över 3 000 personer i åldrarna 18-79.

– Jag vill rikta ett stort tack till alla medarbetare i vår verksamhet, som med hängivenhet och stort engagemang ger oss möjligheten att sätta kunden i fokus. Att vi får det här priset sju år i rad är otroligt roligt men framför allt ett kvitto på att våra kunder är lojala och uppskattar oss, säger Patrik Grantås, affärsområdeschef Marknad på Skellefteå Kraft.

Bästa serviceupplevelsen enligt kunderna

ServiceScore arbetar sedan 2012 årligen med att mäta hur nöjda svenskarna är med den service de får inom en rad olika tjänstebranscher.

För sjunde året i rad har nu Skellefteå Kraft utsetts till det företag inom energibranschens som ger kunderna den bästa serviceupplevelsen.

– Det är otroligt roligt att vi trots redan högt ställda förväntningar från kunderna fortsätter att överträffa dessa. Det visar på att det arbete vi lägger ner för kundupplevelsen ger ett mervärde till kunderna, säger Sanna Lundström, avdelningschef Kundutveckling på Skellefteå Kraft.

Kunderna sporrar oss till fortsatt utveckling

– Att vi vunnit den här utmärkelsen varje år sedan starten är otroligt roligt men det innebär också att kundernas förväntningar på oss ökar. Att vi fortsätter överträffa dessa år efter år tyder på att det arbete vi lägger ner för kundupplevelsen verkligen ger mervärde åt kunderna men sporrar oss också till fortsatt utveckling, säger Sanna Lundström, avdelningschef Kundutveckling på Skellefteå Kraft.

Om Servicescore

Logotyp ServiceScoreServiceScore är ett övergripande angrepps- och arbetssätt för att kartlägga, mäta, analysera och arbeta med service. Undersökningen ServiceScore tillhandahålls av Mistat AB.

Läs mer om ServiceScore.

”Våra slutsatser och rekommendationer ska användas som beslutsunderlag och därför är det förstås viktigt att kunna leverera objektiva sanningar.

Mistat är därför, till skillnad från de flesta andra undersökningsföretagen, fristående och oberoende”. Källa Mistat. 

Till toppen
Web accelerated via IISpeed by We-AMP