Tack för ännu ett fint betyg!

De senaste åren har Skellefteå Kraft haft ett extremt högt betyg när kundernas nöjdhet i Stadsnätskollen mäts. Det visar på fint förtroende från dig som bredbandskund – tack för att ni motiverar oss att hela tiden bli bättre.

Under flera år har Skellefteå Krafts fibernät, skekraft.net, hamnat i toppen när det gäller nöjda kunder. Det visar Stadsnätskollen, en undersökning som erbjuds via Svenska Stadsnätsföreningen där bredbandsanvändare i Skellefteå kommun tillfrågats.

Kunderna ger skekraft.net toppbetyg

2017 års kundundersökning visar att Skellefteå Kraft fibernät når en toppnotering med ett index på 83, vilket är över branschsnittet som ligger på 63,8.

År 2012 2013 2014 2015 2016 2017
Index 75 79 81 81 82 83

Undersökningen visar även att anledningarna till att kunderna väljer Skellefteå Krafts bredbandsnät är att vi tillsammans med våra tjänsteleverantörer erbjuder högre hastigheter, har bättre priser och ett stabilare driftsäkrare bredband.

Att nätet är öppet med flera tjänsteleverantörer är också ett starkt argument. 

Resultatet bygger på svar från cirka 2 400 hushåll i Skellefteå kommun.

Än en gång, tack för att ni motiverar oss att hela tiden bli bättre.

Det här är Stadsnätskollen

Stadsnätskollen är en enkätundersökning som erbjuds via Svenska Stadsnätsföreningen där kunder svarar på frågor som rör bredbandsanslutning, internettjänster, telefontjänster och tv-tjänster.

Undersökningen omfattar även varumärkeskännedom och kundnöjdhet hos både nätägaren och nätets tjänsteleverantörer. 

Till toppen
Powered by PageSpeed