Vi använder cookies. Vissa är nödvändiga för att sajten ska fungera. Här finns också cookies som hjälper oss att analysera vår webbplatstrafik och göra mer träffsäker marknadsföring. Läs mer om våra cookies

För dig som ska ansluta till fibernätet

Här finns viktig information för dig som byggt nytt hus och ska ansluta till fibernätet under 2022.
 

Vi förbereder just nu anslutningarna för 2022. Det innebär att du under året kommer kontaktas för detaljer kring din nya anslutning.

Inför arbetet med anslutningen finns det några saker du behöver tänka på.

Stämmer ännu inflyttningsdatumet som du angav i beställningen?

Vi planerar just nu arbetet inför 2022 års fiberanslutningar. Det är därför viktigt att vi har aktuell information för att kunna leverera så nära önskat leveransdatum som möjligt.

Vi kan dock inte garantera exakt enligt önskemål. Om du har fått tidigare eller framflyttat inflyttningsdatum vänligen kontakta oss på kundsupport@skekraft.se.

Vill du ha din fiberutrustning i ett mediaskåp?

Då ska rör vara framdraget till mediaskåpet. Vid osäkerhet kontakta din elektriker.

Din beställning av kanalisation, dvs rör, som ska grävas ner i marken mejlas till kundsupport@skekraft.se. Gör beställning i god tid.

Ange antal meter du behöver, samt datum du vill hämta ut. När du fått din rekvisition av oss hämtar du ditt beställda material på vårt materialförråd på Degerbyvägen 11, Skellefteå.

Observera att utlämning endast möjligt måndag – torsdag 07:00-15:00, lunchstängt 11:00-12:00.

Ta med släp och spännband vid hämtning.

Glöm inte att begära utsättning av befintliga ledningar på din fastighet i god tid.

Det gör du via den externa sidan www.ledningskollen.se.

Vet du inte var du ska gräva?

Om du inte fått någon utsättning (pinne eller kartbild) som visar var du ska börja gräva kan du maila kundsupport@skekraft.se.

I nya kvartersområden är det ofta framdraget för el och fiber till tomt.

Få hjälp från vår prisbelönta kundservice

 

Har du en snabb fråga?

Chatta gärna med oss!