Vi använder cookies. Vissa är nödvändiga för att sajten ska fungera. Här finns också cookies som hjälper oss att analysera vår webbplatstrafik och göra mer träffsäker marknadsföring. Läs mer om våra cookies

27 november 2017

Skellefteå Krafts kunder allt nöjdare med service och erbjudanden

Skellefteå Krafts kunder blir allt nöjdare och värderar mjuka värden som varumärke och service allt högre. Det visar undersökningen Svenskt Kvalitetsindex, SKI.

SKI studerar sambandet mellan nöjda kunder, nöjda medarbetare och företagets lönsamhet. I årets undersökning av energibranschen konstaterar SKI att lokala bolag med en starkt förankrad samhälls- och miljöprofil har de nöjdaste kunderna.  

Resultatet 2017 visar att kunderna genomgående fortsätter att Skellefteå Kraft mycket höga betyg. De upplever att företaget levererar en bra service och tar initiativ och kommer med relevanta erbjudanden. Företag som är anslutna till Skellefteå Krafts elnät är allra nöjdast i landet och privatpersoner som är nätkunder rankar företaget som näst bäst. En särskild bedrift då elnätsbranschen har lägst kundnöjdhet inom energibranschen.

- Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra vår kommunikation och det är otroligt roligt att det syns tydligt i kundernas bedömning av oss. Det känns extra bra att de ger oss ett högt betyg när det gäller att ta initiativ och komma med relevanta erbjudanden eftersom det var något kunderna ville se mer av i förra årets undersökning, säger Patrik Grantås, affärsområdeschef Marknad.

Enligt SKI är det de aktörerna som i sin kommunikation lyckats att förmedla mer än bara energi som har de nöjdaste kunderna. Det bekräftas av Skellefteå Krafts resultat där kunderna ger både företagets image och kundnöjdhet bra betyg.

- Det visar att vår kommunikation gett resultat avslutar Patrik Grantås.

För mer information kontakta:
Patrik Grantås, affärsområdeschef Marknad, Skellefteå Kraft
Epost: patrik.grantas@skekraft.se
Mobil: 072-4520930