17 mars 2016

Skellefteå Krafts arbetsgivarvarumärke prisas

Skellefteå Kraft utsågs på onsdagen till årets employer branding-företag vid Universum Awards i Stockholm.

Skellefteå Kraft strävar efter att bli energibranschens bästa arbetsgivare med hög kompetens, välutbildade och engagerade medarbetare.

- Det är medarbetarna som i sitt dagliga arbete stärker varumärket inifrån och ut. Alla de är ambassadörer för Skellefteå Kraft som arbetsgivare, säger Eva Lindberg, personalchef vid Skellefteå Kraft.

För att uppmärksamma företag som aktivt involverar hela organisationen i frågor kopplade till employer branding (arbetsgivarvarumärket) samt jobbar på ett strategiskt, innovativt och inspirerande sätt, delar undersökningsföretaget Universum varje år ut ett pris till årets employer branding-företag.

Vid en gala i Stockholm på onsdagskvällen fick Skellefteå Kraft ta emot priset som motiveras på följande sätt av juryn:
Skellefteå Kraft har trots stark tillväxt lyckats behålla den familjära känslan och har ett starkt fokus på sina medarbetare som den viktigaste resursen. Genom att engagera unga och vara delaktiga i utbildningsammanhang tar de också stort ansvar för branschens framtid. Detta tillsammans med sitt mål på 100% hållbarhet i såväl sina produkter som bland sina medarbetare gör dem till ett föredöme i branschen”.

- Det känns helt fantastiskt roligt. Det visar att vi jobbar med rätt saker och är på rätt väg. Priset ska förstås tillägnas alla medarbetare på Skellefteå Kraft, säger Eva Lindberg, personalchef vid Skellefteå Kraft.

Eva Lindberg, personalchef Skellefteå Kraft
E-post: eva.lindberg@skekraft.se