26 oktober 2018

Borlänge Energi väljer Skellefteå Kraft som elhandelspartner

Borlänge Energi har valt att förlänga sitt avtal med Skellefteå Kraft för elhandel och balansansvar.

Avtalet innebär att Skellefteå Kraft tillhandahåller tjänster som rådgivning och analyser samt handelsverktyget Skepool.

- Styrkan med Skellefteå Kraft är helheten i affären och en dokumenterad förmåga att leverera det som efterfrågas, säger Mikael Ringi, affärsområdeschef för elhandel och elproduktion vid Borlänge Energi. De administrativa rutinerna är väletablerade och analystjänsterna tillfredsställande vad gäller paketeringen. Dessutom uppskattar vi särskilt de regelbundna webinarierna.

Skellefteå Kraft har under många år byggt kompetens inom elhandel, den kunskapen har vi paketerat i Skepool.

Skepool är vår handelsplattform där våra partners själva gör sina affärer, där kan rapporter kundanpassas för bästa kundvärde.

Handelssystemet erbjuder för våra kunder ett tryggt sätt att minimera risker och förenkla hanteringen av elaffären.

- Vi är väldigt glada och stolta att Borlänge Energi har fortsatt förtroende för oss och jag ser fram emot vårt fortsatta samarbete, säger Peter Falkman, affärsenhetschef krafthandel vid Skellefteå Kraft.

Peter Falkman, affärsenhetschef krafthandel, Skellefteå Kraft
peter.falkman@skekraft.se