Vi använder cookies. Vissa är nödvändiga för att sajten ska fungera. Här finns också cookies som hjälper oss att analysera vår webbplatstrafik och göra mer träffsäker marknadsföring. Läs mer om våra cookies

Frågor och svar

Undrar du över något? Sök här:
Hittar du inte vad du söker?
Ställ din egna fråga i vårat kundforum
Till kundforumet

Alla frågor och svar

Välj kategori:

Du loggar in på Mina sidor med BankID, mobilt BankID eller användarnamn och lösenord.

Om du inte har loggat in tidigare så använder du ditt personnummer eller organisationsnummer som användarnamn, och ditt kundnummer som lösenord.

Om du har valt ett eget användarnamn och lösenord tidigare så använder du det.

Till Mina sidor.

 

Om du inte kommer ihåg vilket lösenord du har registrerat på Mina sidor, bocka i ”Användarnamn och lösenord” och klicka därefter på ”Glömt lösenordet?”

Fyll sedan i ditt användarnamn samt din e-postadress så kommer du inom några minuter få ett e-postmeddelande med instruktioner om hur du får ett nytt lösenord.

Du måste använda samma e-postadress som du använt tidigare på Mina sidor.

Om du loggar in på Mina sidor kan du se statistik på din förbrukning per år och per månad. Bor du inom Skellefteå Krafts elnätsområde kan du även se dina mätvärden dag för dag.

Om du klickar på ”Fakturor” så hittar du dina fakturor för de senaste 18 månaderna.

Du kan se alla dina fakturor genom att klicka på ”Visa samtliga fakturor”.

Överst på sidan för ”Fakturor” ligger även en klickbar knapp som visar dina obetalda fakturor.

 

 

För att ändra dina inloggningsuppgifter så klickar du på ”Mitt konto” uppe i högra hörnet. Välj sedan ”Inloggning”. Där kan du ändra din mejladress, ditt användarnamn och ditt lösenord. Där kan du även lägga till en koppling med ditt personnummer för att kunna logga in med ett befintligt BankID.

Du beställer BankID eller mobilt BankID via din Internetbank. Kontakta din bank vid frågor kring hur du gör beställningen.

Om du inte lyckas logga in med BankID så kan det vara så att du inte har BankID eller mobilt BankID. Du behöver då beställa det via din internetbank.

Det kan också vara så att din användare saknar koppling till ett befintligt BankID. Logga då först in på Mina sidor som vanligt med ditt användarnamn och lösenord.

Under ”Mitt konto” – ”Inloggning” så kan du sedan fylla i ditt personnummer för att koppla det mot ett BankID. Du kan också kontakta Kundservice för att få hjälp att göra kopplingen.

Mina sidor kan du göra många saker. Du kan bland annat se dina fakturor, hålla koll på ditt elavtal, följa din förbrukning, ändra dina kontaktuppgifter, ta del av våra mervärden och mycket mer.

Du kan logga in antingen med användarnamn och lösenord eller med BankID.

Vi har också en app som du kan ladda hem och använda dig av.

Vill du logga in på Mina sidor via webbläsare i t.ex. dator eller läsplatta rekommenderar vi att du använder den senaste versionen av webbläsarna Edge, Chrome, Safari eller Firefox för bästa funktionalitet.

Om du vill logga in på Mina sidor via din telefon rekommenderar vi att du använder vår app.

Appen är anpassad för telefonanvändning och funkar bättre än att surfa via webbläsare i telefonen på Mina sidor.

Upplever du problem med inloggning via Bank-Id kan det bero på tillfälliga driftstörningar. Då kan du prova att logga in igen lite senare.

Du kan också läsa mer om varför du kan ha problem att logga in med Bank-ID