Under flera år har Skellefteå Krafts fibernät, skekraft.net, hamnat i toppen när det gäller nöjda kunder. Det visar Stadsnätskollen, en undersökning som erbjuds via Svenska Stadsnätsföreningen där bredbandsanvändare i Skellefteå kommun tillfrågats.
2018 års kundundersökning visar att Skellefteå Kraft fibernät når en toppnotering med ett index på 83, vilket är en bra bit över branschsnittet.
År | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 |
Index | 75 | 79 | 81 | 81 | 82 | 83 | 83 |
Undersökningen visar även att anledningarna till att kunderna väljer Skellefteå Krafts bredbandsnät är att vi tillsammans med våra tjänsteleverantörer erbjuder högre hastigheter, har bättre priser samt ett stabilare och mer driftsäkert bredbandsnät.
Att nätet är öppet med flera tjänsteleverantörer är också ett starkt argument.
Resultatet bygger på svar från cirka 2 600 hushåll i Skellefteå kommun.
Än en gång, tack för att ni motiverar oss att hela tiden bli bättre.
Det här är Stadsnätskollen
Stadsnätskollen är en enkätundersökning som erbjuds via Svenska Stadsnätsföreningen där kunder svarar på frågor som rör bredbandsanslutning, internettjänster, telefontjänster och tv-tjänster.
Undersökningen omfattar även varumärkeskännedom och kundnöjdhet hos både nätägaren och nätets tjänsteleverantörer.