23 september 2016

Gävle energi förlänger avtalet med Skellefteå Kraft

Avtalet, som gäller i 2 år, omfattar en volym på cirka 630 GWh/år, fördelat på produktion och förbrukning. Samarbetet med Gävle energi har pågått länge och nu får man alltså fortsatt förtroende i ytterligare 2 år.

– Affären är ett bevis på att vi klarar att leva upp till de förändringar som präglar branschen och att vi ännu en gång levererar på högt ställda krav från marknaden, säger Frank Larsgård, chef krafthandel Skellefteå Kraft.

Skellefteå Kraft kommer att tillhandahålla handelsverktyget Skepool för prissättning och prissäkring av Gävle energis leveranser och produktion, vara balansansvarig, samt tillhandahålla analyser och rådgivning.

– Vi är glada och stolta över att Gävle fortsätter med oss och ser fram mot ett fortsatt mycket gott samarbete, säger Frank Larsgård, chef krafthandel Skellefteå Kraft.

Under många år har Skellefteå Kraft byggt upp kunskap och handelssystemet Skepool. Där kan man följa upp och göra alla sina elaffärer, det effektiviserar administrationen och skapar mera tid för kunderna. Skepool är en handelsplattform där våra partners själva kan plocka och handla el samt elcertifikat till marknadspriser. Handelssystemet erbjuder handel i mycket små volymer, upplöst på månadskontrakt 10 år fram i tiden och i alla elområden och i svensk valuta. Allt för att minimera risker och förenkla hanteringen av elaffären.

Frank Larsgård, handelschef Krafthandel Skellefteå Kraft.
Mobil: 072‐576 52 27
E‐post: frank.larsgard@skekraft.se