4 juni 2019

Sveriges bästa service för åttonde året i rad

– Att vi tilldelas utmärkelsen för bästa serviceupplevelsen inom energibranschen för åttonde året i rad är verkligen hedrande. Det här är en utmärkelse som alla medarbetare ska känna sig delaktig i och jag är otroligt glad över att vara en del av ett så hängivet och engagerat gäng som alltid sätter kunden i fokus, säger Patrik Grantås, affärsområdeschef Marknad på Skellefteå Kraft.

ServiceScore har sedan 2012 årligen genomfört undersökningar gällande hur nöjda svenskarna är med den service de får inom en rad olika tjänstebranscher.

– Våra produkter och tjänster kan ibland upplevas både komplexa och komplicerade, men det ska aldrig vara komplicerat att ha kontakt med oss. Att vinna denna utmärkelse är ett kvitto på att vi gör rätt saker och sporrar oss att fortsätta utveckla serviceerbjudandet inom företaget, säger Sanna Lundström, avdelningschef Kundutveckling på Skellefteå Kraft.

En rekordvarm och nederbördfattig sommar 2018 bidrog till att elpriset i Sverige höjdes under andra halvan av 2018.

– Vi har sett en tydlig ökning av antalet ärenden till kundserviceavdelningen under det gångna året än tidigare år. En klar majoritet av dessa rör frågor om just elpriset. Att vi trots ökat antal ärenden har så nöjda kunder att vi får ta emot denna utmärkelse även i år värmer därför lite extra, säger en mycket stolt Sanna Lundström, avdelningschef Kundutveckling på Skellefteå Kraft.

Resultatet för utmärkelsen baseras på en undersökning som ServiceScore sedan 2012 genomför årligen. I undersökningen har över 3300 svenskar fått svara på servicerelaterade frågor om företagens generella service och i vilken utsträckning företagen erbjuder service över förväntan. Kundernas röster avgör vilket företag som vinner.

Artikeln på Cision

Till toppen
Images, css and javascript optimized via IISpeed by We-AMP