28 januari 2016

Skellefteå Krafts webbplats fick hedersutmärkelse

Skellefteå Krafts webbplats har haft så nöjda besökare genom åren att skekraft.se igår belönades med en hedersutmärkelse av Web Service Award. Utmärkelsen gäller ”All time high” i energibranschen när det gäller webbundersökningsresultat.

Web Service Award är Sveriges största webbplatsundersökning och har sedan år 2000 undersökt vilka sajter svenskarna är allra nöjdast med. I sex kategorier tävlar företag, organisationer och myndigheter om att bli utsedda till Sveriges bästa webbplats och intranät. Tävlingen baserar sig på Sveriges största webbplatsundersökning med svar från 155 891 besökare.

Ett 20-tal energibolags sajter har undersökts och skekraft.se är den webbplats bland energibolagen som har fått högst betyg av besökarna genom åren. Därför tilldelades skekraft.se en hedersutmärkelse vid den årliga Web Service Award-galan på Nalen i Stockholm.

- Vi är otroligt glada och stolta! För att våra besökare ska få en så bra upplevelse som möjligt arbetar vi ständigt med att förbättra och utveckla nya funktioner för användarens bästa. Vår ambition är att bli bäst i branschen och nu är vi en bit på väg, säger Helena Degerman och Maria Carlsten, digitala strateger vid Skellefteå Kraft.

För mer information:
Catarina Hägglund, kommunikationschef Skellefteå Kraft