26 april 2018

Skellefteå Kraft har bäst service för sjunde året i rad

– Jag vill rikta ett stort tack till alla medarbetare i vår verksamhet, som med hängivenhet och stort engagemang ger oss möjligheten att sätta kunden i fokus. Att vi får det här priset sju år i rad är otroligt roligt men framför allt ett kvitto på att våra kunder är lojala och uppskattar oss, säger Patrik Grantås, affärsområdeschef Marknad, Skellefteå Kraft.

Skellefteå Kraft arbetar kontinuerligt med målsättningen att ha branschens nöjdaste kunder genom att skapa långsiktiga kundrelationer och alltid sätta kunden främst i alla led.

– Vi arbetar oavbrutet med att utveckla oss. Med att lyssna och föra dialog med våra kunder. Samtidigt anpassar vi oss efter de aktuella trenderna i kundbeteende och utvecklingen kring digitalisering, vilket leder till att vi kan skapa långa, hållbara kundrelationer, säger Sanna Lundström avdelningschef Kundutveckling, Skellefteå Kraft.

I en bransch med tuff konkurrens är god service alltid viktigt och förväntningarna höjs ständigt.

– Det är helt fantastiskt att vi, trots redan högt ställda förväntningar från våra kunder, fortsätter att överträffa dessa. Det tyder på att det arbete vi lägger ner för kundupplevelsen verkligen ger mervärde åt kunderna samtidigt som det sporrar oss i den fortsatta utvecklingen av vårt servicearbete, fortsätter Sanna Lundström.

Resultatet för utmärkelsen baseras på en undersökning som ServiceScore sedan 2012 genomför årligen. I undersökningen har över 3000 svenskar fått svara på servicerelaterade frågor om företagens generella service och i vilken utsträckning företagen erbjuder service över förväntan. Kundernas röster avgör vilket företag som vinner. Undersökningen har hittills genomförts i sju år och Skellefteå Kraft har stått som vinnare samtliga år.

Artikeln på Cision

Till toppen
Web accelerated via IISpeed by We-AMP