Vi använder cookies. Vissa är nödvändiga för att sajten ska fungera. Här finns också cookies som hjälper oss att analysera vår webbplatstrafik och göra mer träffsäker marknadsföring. Läs mer om våra cookies

26 april 2018

Skellefteå Kraft har bäst service för sjunde året i rad

Skellefteå Kraft är det energibolag som ger bäst service i branschen, enligt kundundersökningen ServiceScore 2017. Det är sjunde gången på lika många år som Skellefteå Kraft utses till vinnare i sin kategori.

– Jag vill rikta ett stort tack till alla medarbetare i vår verksamhet, som med hängivenhet och stort engagemang ger oss möjligheten att sätta kunden i fokus. Att vi får det här priset sju år i rad är otroligt roligt men framför allt ett kvitto på att våra kunder är lojala och uppskattar oss, säger Patrik Grantås, affärsområdeschef Marknad, Skellefteå Kraft.

Skellefteå Kraft arbetar kontinuerligt med målsättningen att ha branschens nöjdaste kunder genom att skapa långsiktiga kundrelationer och alltid sätta kunden främst i alla led.

– Vi arbetar oavbrutet med att utveckla oss. Med att lyssna och föra dialog med våra kunder. Samtidigt anpassar vi oss efter de aktuella trenderna i kundbeteende och utvecklingen kring digitalisering, vilket leder till att vi kan skapa långa, hållbara kundrelationer, säger Sanna Lundström avdelningschef Kundutveckling, Skellefteå Kraft.

I en bransch med tuff konkurrens är god service alltid viktigt och förväntningarna höjs ständigt.

– Det är helt fantastiskt att vi, trots redan högt ställda förväntningar från våra kunder, fortsätter att överträffa dessa. Det tyder på att det arbete vi lägger ner för kundupplevelsen verkligen ger mervärde åt kunderna samtidigt som det sporrar oss i den fortsatta utvecklingen av vårt servicearbete, fortsätter Sanna Lundström.

Resultatet för utmärkelsen baseras på en undersökning som ServiceScore sedan 2012 genomför årligen. I undersökningen har över 3000 svenskar fått svara på servicerelaterade frågor om företagens generella service och i vilken utsträckning företagen erbjuder service över förväntan. Kundernas röster avgör vilket företag som vinner. Undersökningen har hittills genomförts i sju år och Skellefteå Kraft har stått som vinnare samtliga år.

För ytterligare information:
Patrik Grantås, Affärsområdeschef, Marknad
0910-772761
patrik.grantas@skekraft.se