Vi använder cookies. Vissa är nödvändiga för att sajten ska fungera. Här finns också cookies som hjälper oss att analysera vår webbplatstrafik och göra mer träffsäker marknadsföring. Läs mer om våra cookies

21 april 2016

Skellefteå Kraft bäst på kundservice för femte året i rad

Skellefteå Kraft har energibranschens bästa kundservice. Det visar ServiceScores årliga undersökning. Det är femte året i rad som Skellefteå Kraft är bäst i sin bransch på att erbjuda kunderna service över deras förväntan.

- Vi är mycket stolta över vinsten som visar att vi arbetar med rätt saker. Under året har vi jobbat för att bättre möta kundens behov, bland annat genom att utveckla den digitala upplevelsen på webben, säger Christoffer Svanberg, affärsområdeschef marknad, Skellefteå Kraft.

Resultatet för utmärkelsen bygger på en undersökning av ServiceScore där över 3 000 svenskar har fått svara på servicerelaterade frågor om företagens generella service och om något företag erbjuder service över förväntan. Deras röster avgör vilket företag som vinner. Skellefteå Kraft har nu för femte året stått som vinnare i tävlingen som genomförs för femte gången.

- Vi värderar våra kunder högt och att ge våra dem en kundservice i toppklass är otroligt viktigt för oss. Vår förhoppning är att fler ska hitta till oss eftersom att vi vill vara hela Sveriges energibolag, säger Sanna Lundström, avdelningschef kundutveckling, Skellefteå Kraft.

För mer information:
Christoffer Svanberg, affärsområdeschef marknad, Skellefteå Kraft
Mobil: 070-620 88 70
e-post: christoffer.svanberg@skekraft.se