Vi vill ha branschens nöjdaste kunder

Vårt övergripande mål är att ha branschens nöjdaste kunder och på det sättet närma oss visionen om att bli energibranschens bästa energibolag. Vi vill driva hela branschen i en ny och mera kundorienterad riktning. Här nedan kan du läsa mer om hur vi tar vårt kundansvar.

Ökad kundnöjdhet

I de flesta kundnöjdhetsmätningar ligger vi i branschtopp men vi strävar hela tiden efter att bli bättre. Det blir vi genom att bland annat lära oss mer om oss själva och våra kunder.

Kundåterkoppling gör oss bättre

Nöjda kunder och långvariga kundrelationer är viktiga framgångsfaktorer för oss.Vi har som mål att ha branschens nöjdaste kunder och vi strävar hela tiden efter att bli bättre.

Förbättrad kundupplevelse

Vi ska förbättra vår tydlighet och göra kontakten med oss enklare. Därför ser vi över vår kommunikation och finns där våra kunder finns.

Kundservice i toppklass

En viktig del i att skapa trygghet, enkelhet och tydlighet i kommunikationen är bra kundservice. På vår kundservice sitter 16 medarbetare beredda på att ta emot kundernas frågor. De har en mycket central roll i företaget eftersom de är vårt ansikte utåt. Dessutom har de örat mot marken kring vad som är viktigt för kunderna. Vi arbetar löpande med att ge medarbetarna rätt verktyg och stöd i arbetet.

Skellefteå Kraft har sex år i rad vunnit pris för Energibranschens bästa kundservice. Utmärkelsen bygger på cirka 3 000 svenska konsumenters syn på olika företags kundservice. Det är Service Score i samarbete med Sveriges Marknadsförbund som genomför undersökningen.

Hög tillgänglighet

Kundservice tar emot cirka 80 000 telefonsamtal och 12 000 mejl varje år. Sedan några år tillbaka har vi webb, telefon, mejl, chatt, nyhetsbrev och Facebook som kontaktvägar. Vi vill erbjuda så många kontaktvägar som möjligt, så att vi ska passa in i vardagspusslet för fler.

Vi har även föenklat inloggningen till Mina sidor genom att kunderna även kan logga in via bank-ID.

Enkelt, tydligt och rätt för kunden

De senaste åren har vi arbetat aktivt med att kartlägga, effektivisera och i möjligaste mån automatisera rutiner och processer för kundkontakter. Det övergripande syftet är att allt ska vara enkelt, tydligt och rätt i våra kundkontakter.

Pålitliga leveranser av värme och el

Det är avgörande för vår verksamhet att våra kunder kan lita på att få sin el och värme. Vi arbetar både med att säkerställa en tillförlitlig el- och värmeproduktion och med att minska antalet avbrott i våra elnät.

Systematiskt arbete med underhåll

Vi arbetar systematiskt med underhåll och åtgärder och investerar i förnyelse av våra produktionsanläggningar, nät och utrustning för att minimera ris­ken för avbrott.

avbrottstid_kundantal_avbrott_kund

Energitjänster som minskar energianvändning och miljöpåverkan

Vi erbjuder våra privat- och företagskunder information, råd och tjänster för att sänka deras energianvändning och därmed kostnader.
Läs mer om våra olika energitjänster här.

Till toppen
Web accelerated by IISpeed - Page Speed optimization by Google for Microsoft IIS and ASP.NET