Sök frågor och svar

Elverket Vallentuna

  • Varför köpte ni Elverket Vallentuna El AB?

    Köpet har gått bra ihop med vår strategi att växa genom fler elhandelskunder.

  • Påverkas jag som befintlig kund hos er av att ni köper Elverket Vallentuna El AB?

    Nej, du kommer inte märka någon skillnad.

  • Hur påverkas jag som befintlig kund hos Elverket Vallentuna El AB?

    Elleveranserna kommer att fungera precis som förut och du behöver inte göra något med anledning av ägarbytet.

    Om du har ett fastprisavtal så kommer det att fortsätta på samma sätt som tidigare. Om du har ett rörligt avtal så har vi skickat information via post eller mejl om förändringen. Kontakta gärna vår kundservice om du har några frågor om ditt avtal.

    Om du idag får dina fakturor varje månad så kommer du att få din första faktura från oss i april och om du får dem varannan månad så kommer din första faktura från oss i maj.

  • Jag har varit elhandelskund hos Elverket Vallentuna och är nu kund hos er. Vad händer med mitt aktiva avtal?

    Om du har ett fast avtal så påverkas det inte. Om du har ett rörligt så har du fått information via post eller mejl om förändringen.

  • Jag har varit elhandelskund hos Elverket Vallentuna och är nu kund hos er. Behöver jag anmäla autogiro på nytt?

    Ja, vi behöver ett autogiromedgivande från dig för att få dra pengar från ditt konto.

    Lättast anmäler du autogiro direkt på din internetbank.

    Du kan också anmäla autogiro via Mina sidor eller genom att skriva ut en blankett här på vår hemsida.

    Kontakta gärna vår kundservice om du vill att vi skickar en autogiroblankett till dig.

  • Jag var elhandelskund hos Elverket Vallentuna och är nu kund hos er. Kan jag få mina fakturor till Kivra?

    Ja, det går bra. För att få dina fakturor till Kivra så behöver du skaffa Kivra.

    För att det ska fungera behövs det också att du inte idag använder e-faktura eller tar emot fakturorna per mejl.

    Om du använder e-faktura så kan du avsluta det i din internetbank och om du har mejlfaktura så kan du kontakta vår kundservice så ser vi till att avsluta din mejlfaktura.

  • Jag var elhandelskund hos Elverket Vallentuna och är nu kund hos er. Kommer jag att få mina fakturor per mejl?

    Om du fick dina fakturor från Elverket Vallentuna El AB per mejl tidigare, så kommer du att få dem per mejl även från oss och du behöver inte göra något särskilt för att det ska fungera.

    Om du inte fick fakturorna per mejl tidigare och vill ha dem så nu framöver, så kan du kontakta vår kundservice så hjälper vi dig att få fakturorna på det sättet i framtiden.

  • Jag var elhandelskund hos Elverket Vallentuna och är nu kund hos er. Har ni några Mina sidor man kan logga in på?

    Ja, det har vi.

    Mina sidor kan du göra många saker. Du kan dels se dina fakturor från oss, hålla koll på ditt elavtal, följa din förbrukning, ta del av våra mervärden och mycket mer.

    Du kan logga in antingen med användarnamn och lösenord eller via BankID.

    Vi har också en app som du kan ladda hem och använda dig av.

  • Jag var elhandelskund hos Elverket Vallentuna och är nu kund hos er. Köper ni även min producerade el?

    Ja, det gör vi. Om du idag har ett avtal för din mikroproduktion hos Elverket Vallentuna El AB så kommer du att få utbetalt timspotpriset för din producerade el från oss.

    Om du idag producerar el och inte har tecknat ett avtal för mikroproduktionen så kommer vi att ta emot din el utan ersättning.

    Om du vill teckna ett avtal för din mikroproduktion för att kunna få ersättning från oss så kan du kontakta vår Kundservice, så hjälper vi dig att ordna ett avtal.

    Håller du på att sätta upp en mikroproduktionsanläggning idag så kan du också kontakta oss för att veta hur du gör för att teckna ett avtal för din produktion.

  • Jag var kund hos Elverket Vallentuna och är nu kund hos er. Kommer min tjänst Betalsmart att fortsätta hos er?

    Nej, vi har inte tjänsten Betalsmart så den kommer att avslutas när du blivit kund hos oss.

    Du som har Betalsmart idag hos Elverket Vallentuna El AB får ett brev från oss med information om hur avslutet kommer att påverka dig.

    Du kan också kontakta Kundservice om du har några frågor.

  • Jag var kund hos Elverket Vallentuna och är nu kund hos er. Kan jag få mina fakturor som e-faktura?

    Ja det går bra. Om du fick dina fakturor från Elverket Vallentuna El AB som e-faktura tidigare, så kommer du att få dem så även från oss och du behöver inte göra något särskilt för att det ska fungera.

    Om du inte fick fakturorna som e-faktura tidigare och vill ha dem så nu framöver, så kan du anmäla dig för det i din internetbank. Du behöver då veta vilket kundnummer du har hos oss och det kan du kontakta vår kundservice för att få tag på. Det kommer också att stå med på dina fakturor från oss.

Till toppen
Images, css and javascript optimized via IISpeed by We-AMP