Logga in på Mina sidor

Så skaffar du fjärrvärme

Anmäl intresse

Vår utbyggnad av fjärrvärmenätet styrs till stor del av efterfrågan. Om du är intresserad av fjärrvärme till din villa, kontakta oss på kundservice. Du förbinder dig inte till något när du gör en intresseanmälan, men vi tar hänsyn till dina önskemål i vår planering av den fortsatta utbyggnaden av fjärrvärmenätet.

Kontakta kundservice för att anmäla intresse för fjärrvärme

Om du bor i ett område där vi redan planerar för fjärrvärme, kommer du i god tid före byggstart att få ett erbjudande hem i brevlådan.

Beställning och panngaranti

När vi har fått en konkret förfrågan av dig gör vi en kalkyl på aktuell anslutning. Om vi bedömer att en anslutning kan göras får du kostnadsberäkning och offert av oss, så att du i lugn och ro kan ta ställning till om du vill ansluta dig. När du väl gör beställningen skickar vi en beställningsbekräftelse till dig. Så fort du har fått den börjar vår panngaranti gälla. Det innebär att vi ansvarar för att du får värme och varmvatten i huset om din befintliga panna eller beredare havererar innan du fått fjärrvärme.

Installation

Vid fjärrvärmeinstallationen ansvarar Skellefteå Kraft för allt jobb, från grävning och annat utomhusarbete till installation och påkoppling av fjärrvärmecentralen i ditt hus. Det utvändiga jobbet tar 4-8 veckor beroende på hur många hushåll i området som ska anslutas, den invändiga installationen inte mer än ett par dagar. När den nya värmeanläggningen är installerad och klar är det bara att skruva på värmen!

Fjärrvärme

Kundservice

Kontakta oss, vi hjälper dig.

Telefon 0910 – 77 25 50
Felanmälan 020-77 27 00
E-post kundservice@skekraft.se
Webb www.skekraft.se/kundservice

Facebook
www.facebook.com/skekraft

Telefontider 
vardagar* 08-20, helger 10-15
*onsdagar från 09:30