Logga in på Mina sidor
Företagskund / Värme & kyla / Kundservice värme/kyla, företag

Kundservice Värme/kyla

Kundservice är hjärtat i Skellefteå Krafts dagliga verksamhet. Vi är 21 personer som svarar på dina frågor, via telefon, e-post och vanlig post. Välkommen!

Nytt fakturasystem

Bytet berör inte kunder som enbart köper värme eller kyla. Är du även elkund, då berörs du.

Läs mer om din elfaktura här

Ska du flytta?

Ny adress? Du kan anmäla din flytt via vår webbplats, dygnet runt.

När du ska flytta

Värme med bio

Vår fjärrvärme framställs i huvudsak med biobränslen, i Hedensbyn, Malå och Lycksele.

Läs mer om våra anläggningar

Vår fjärrvärme är REKO-certifierad

Det betyder att den är kvalitetsmärkt enligt de krav som branschorganisationen Svensk Fjärrvärme tagit fram. Reko-märkningen visar att vi vill hålla hög kvalitet i våra kundkontakter. Fokus ligger på öppenhet, jämförbarhet och förtroende.

Reko fjärrvärmeKvalitetsmärkningen har tagits fram efter diskussioner med företrädare för fjärrvärmens stora kunder: SABO, HSB Riksförbund, Riksbyggen, Fastighetsägarna Sverige och Hyresgästföreningens Riksförbund.

Reko fjärrvärme uppdateras årligen. Den 1 juli varje år träder nya reviderade regler i kraft.

Svensk Fjärrvärmes villkor för Reko

Värme & kyla

Intresserad av fjärrvärme eller fjärrkyla?

Kontakta Malin Granlund, 0910-77 26 56 om du vill veta mer eller vill beställa en offert.

Blanketter

Mer information om autogiro och fullmakt hittar du här:

Autogiro

Fullmakt

Felanmälan fjärrvärme

Telefon: 020-77 27 00

E-post

kundservice@skekraft.se

Besöks- och telefontider

Sept – April:
Måndag-torsdag 08:00-17:00
Fredag 08:00-16:30

Maj – Aug:
Måndag-fredag 08:00-16:00

Telefon/Fax

Växel: 0910 – 77 25 00

Kundservice: 0910–77 25 50

Telefax: 0910–77 25 06

Adresser

Postadress:
Skellefteå Kraft AB
931 80 Skellefteå

Besöksadress:
Kanalgatan 71, Skellefteå